شاید شما بارها کلمه میکس مسترینگ را شنیده باشید.اما منظور از میکس و مسترینگ چیست.

دانلود vst

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

یک مثال ساده.زمانی که شما در نظر دارید یک رایانه را اسمبل به زبان آسان سر کنید ابتدا با توجه به نیازتان به احتمال زیاد ت را خریداری میکنید.پس بعد از معین شدن حتمـا ت شروع به سر کردن حتمـا ت میکنید.و بعد از آن اسمبل برنامـه ی و نهایتا نصب سیستم علت و در انتها نصب پروگرام رهای مورد نیاز.
در یک پروژه یک موزیک انتخاب سازها صداها همان انتخاب حتمـا ت است.میکس یا ترکیب صداها با هم یا ترکیب وکالها با سازها یا تراک اصلی همان اسمبل میباشد.و مصرف نهای همان مسترینگ تنظیم کلیه سازها در مساوی هم کل کار در مساوی صدای خواننده و کل یک موزیک در قبال تراکهای دیگر یک آلبوم میباشد.

میکس و مسترینگ مبحثی بسیار وسیع و وسیع است.نیاز به دانش موسیقی .فن صدا شناسی.وسائل یا همان پلاگین های مسترینگ.تجربه و غیره میباشد.تجهیزات سخت افزاری مانند یک هدفون خوب یا یک سیستم مانیتورینگ بهتر نیز مورد نیاز است.
میکس از عوامل دیگری چون نوع کار .پاپ یا رپ کلاسیک یا سنتی و کار و حتی جنس صدای خواننده نیز طبعیت میکند.یعنی به طور مثال افکتهای مورد نیاز یک کار پاپ با یک کار سنتی مفرق می باشد.مسترینگ علمی است که نهایتا تکلیف نهایی یک آهنگ را معین مینماید.برخی از مواقع زمانی که چندین تراک از یک آلبوم را میشنویم با تعویض تراکها بلاجبار مجبور میشویم صدای تراک بعدی را کم یا بلند کنیم یعنی به جمله دیگر صدای نهایی در تمام تراکها یکسان نیست فرکانسهای پایین در یک تراک بیشتر از تراک قبلی به گوش میرسد .یا صدای خواننده نسبت به تراکهای دیگر زنده تر یا بیرنگ تر میباشد.دلیل این مورد را در ضعف مسترینگ نهایی آلبوم میتوان یافت.چون در حقیقت کل مجموعه توسط یک ارنجر و یک میکس کننده نهایی نشده.پس اختلاف فرکانسها زیاد مشهود است.یا در زمانی که شما صدای برخی سازها را در یک موسیقی کمتر یا بیشتر مفرق تر میشنوید نشانه میکس و مسترینگ ضعیف است.

برخلاف این اندیشه جا افتاده میکس فقط مختص به وکال همان صدای خواننده نیست.فرایند میکس میتواند حاوی کلیه سازها یک صدای ویِژگزینشه باشد.
مسترینگ تنظیم کلیه ولومها.افکتها .پارامترها به صورت کیفی است.در مقابل میکس بیشتر تنظیم پارامترها به صورت کمی است.تغییر محل یک وکال یا یک ساز میکس و تنظیم این دو در قبال کل کار مسترینگ نام میگیرد.

میكس مسترینگ به زبانی دیگر

میکس مسترینگ مربوط به Quality یا کیفیت نهایی یک موسیقی می شود که با اجرای درست آن می توان به نتیجه ی مطلوبی دست یافت و کاری حرفه ای ارائه داد .
موسیقی روح را به حرکت وامی دارد قادر است تأثیرات قوی مفرق ی بر جای بگذارد، می تواند آدم را آرام و یا هیجان زده نماید ! اما چه زمان موسیقی تاثیرگذارتر است به غیر از موسیقی سازی، هنر نوازندگل، شعر صدای خواننده چه فاکتورهایی باید ارزیابی شود تا موسیقی با شنونده رابطه بر قرار نماید حرفی جهت گفتن داشته باشد؟

چنانچه چند اثر موسیقی موفق را مورد بررسی قرار دهیم متذکر خواهیم شد که موارد ی در تمام ی آنها مشترک است. که این موارد عبارتند از: موزیک سازی، شروع و پایان، ملودی ها و شعر در نهایت صدابرداری.
یک موسیقی همان گونه که به موسیقی سازی و ملودی های مناسب … نیازمند است، به یک صدا برداری بهتر نیز نیاز دارد و باید میکس مسترینگ یک موسیقی را جدا از بقیه ی اجزای آن و به طور مستقل بررسی کرد.

اما هدف از میکس و مسترینگ چیست سبب چه تغییراتی در کار خواهد شد؟
1-تقکیک دقیق صداها و معین شدن جایگاه هر صدا در کل اثر:
این وهله جای هر صدا در پروژه را معین میکند؛ بهعنوان مثال تعیین کننده ای Volume Paning ( پخش صدا از باند چپ راست) اصوات است به طوری که با بقیه ی صداها تداخـل نکند و در انتها نتیجه ای دلنشین همچنین حرفه ای داشته باشد.
بعد از این وهله هر صدا جایگاه خود را دارد و به راحتی قابل شنیدن است. اما ضروری نیست که تمام صداها که در موسیقی وجود دارد کاملا واضح باشد و می*تواند جهت پر کردن سری ی از کار مصرف شود.

2-قدرت گرفتن صداها:
این وهله باعث می شود تا صداهای موجود را خوب تشخیص داده و بشنویم؛ هر صدا ساز استفاده شده در موسیقی ، در این وهله اندازه بیشتری پیدا کرده و به اصطلاح باعث پر شدن کار میگردد. به طوری که اگر کل موسیقی خلوت باشد نیز صداها حجیم پر به نظر خواهد رسید.
این وهله همچنین جهت قوت بخشیدن به ریتم Drum پرکاشن مناسب است.

3-خذف صداها فرکانس های اضافه:
در حین انجام میکس مسترینگ در کار ممکن است متوجه اصوات و فرکانس هایی شویم که وجودشان نه فقط ضروری ضروری نیست، بلکه زائد و اضافی است که باید از کار حذف شوند .
این وهله کمک زیادی برای دلنشین شدن اثر و از بین رفتن صداهای گوش خراش میکند.

4-واقعی تر شدن صداهای موجود:
شاید در یک موسیقی صداهای به کار برده شده خام به نظر بیایند حس دلخواه را به شنونده القا نکنند، بنابرای ن این وهله سبب پخته شدن، حجیم شدن و واقعی تر شدن اصوات میگردد و صداهای محو به صورت شفاف ظاهر خواهند شد.
همچنین این تصور وجود دارد که با اضافه کردن صداها سازهای مختلف میتوان به موسیقی اندازه داد آن را پر کرد، اما در واقع این کار اصاما نبوده و سبب شلوغی موسیقی می شود.
موارد ذکر شده در بالا در موسیقی های مختلف دارای فرق هایی می باشد، به عنوان مثال باید به جنس صداها سازهای به کار رفته توجه کرد به تنطیم آن پرداخت.

از دیگر عوامل مهم، سبک، ملودی ها و تم کلی کار است که تذکر به آن ضروری میباشد. جهت مثال اگر در سبک Trance House از Kick ضعیف مصرف شود کار صدا برداری مناسبی نداشته باشد، صدای استفاده شده به سختی شنیده خواهد شد. رعایت این موارد می تواند یاری شایانی در تنظیم آهنگ نماید سبب رضایت بیشتر شنونده از کار شود.

میکس در کل به سلیقه ی شخص تنظیم کننده برمی گردد فرد با مصرف از حس خلاقیت میتواند اثری زیبا و به یاد ماندنی خلق نماید . زیرا میکس و مسترینگ یکی از مهمترین فاکتورهای تولید یک تاثیر موسیقی بهتر ، کامل و حرفهای می باشد که نباید از آن غافل شد.